Fabian Utsch

I’m a 3D artist with an affinity for procedural cleverness.

Since a young age, I was into creating and manipulating images in order to create imaginative or realistic worlds. In the following years, this evolved into a continuous part of my life.

After school, I studied media design in Mainz, with a focus on computer-generated content for advertising and movies. During this time, I developed a fundamental knowledge of 3D and compositing. After receiving my bachelor’s degree, I moved to Hamburg for my master study. I improved my technical skills and knowledge of real-time engines. Besides animations and simulations, I’m especially interested in procedural generation, which was also the topic of my master’s degree.

Since 2014 I’m working as a 3D artist and motion designer, most of the time in a freelance position.

Seit meiner Jugend beschäftigte ich mich mit dem Schaffen und Bearbeiten von Bildern, um phantasievolle oder realistische Welten zu schaffen. In den darauffolgenden Jahren entwickelte sich dies zu einem festen Bestandteil meines Lebens.

Nach der Schule studierte ich Mediendesign in Mainz, mit dem Schwerpunkt auf Computergenerierte Inhalte für Werbung und Film. Während dieser Zeit habe ich mir ein grundlegendes Wissen über 3D und Postproduktion angeeignet. Nach meinem Bachelor-Abschluss zog ich für mein Master-Studium nach Hamburg. Ich verbesserte meine Fähigkeiten, insbesondere meine technische Expertise bei der Umsetzung von 3D Inhalten sowie Realtime-Rendering. Neben Animationen und Simulationen interessiere ich mich besonders für die prozedurale Generierung, welche auch das Thema meiner Masterarbeit ist.

Seit 2014 arbeite ich als 3D Artist und Motion Designer, hauptsächlich freiberuflich.

fabian_utsch